Dehonestace svatopetrské legendy

Napsal zblo (») v neděli 10. 2. v kategorii privátní hereze, přečteno: 293×
Zaujalo mě : eetgo.cz = eet zdarma a onlinepasije.jpg

Někteří (zřejmě nedotknutelní) truchliví polobozi o sobě tvrdí, že jim nevadí odlišné názory. Ve skutečnosti jim vadí jakékoli názory (odlišné i totožné), protože smyslem jejich existence je blahosklonné přijímání adorací. Pokud by tomu tak nebylo, aspoň občas by se nad názory druhých zamysleli. Místo toho kádrují, překrucují a podsouvají jako komunističtí demagogové, kterým prý nemohou přijít na jméno. Liberálové par excellence!
Všichni dobře víme, jak by se měli druzí chovat (cítit, myslet, mluvit, psát ...) a na tom „všichni“ trvám doslova, ačkoliv to zní jako řečnická nadsázka: Druhé soudíme opravdu všichni a jen ti moudřejší (opatrnější?) si své soudy nechávají pro sebe, případně se je snaží formulovat obecně.
Jestliže někdo bilancuje svůj život jako zkažený (neúspěšný, promarněný...) nemusí to znamenat, že žil hůř než jiní (třeba je jen schopen pravdivé sebereflexe a neopájí se iluzemi či falešnou samolibostí). Jiný si zas může myslet, že když mu život zkazili druzí, má utrpením vyděláno na věčnou blaženost a tak „ničeho nelituje a na nikoho se nezlobí“. Za smysl života lze považovat cokoliv a tak mi připadá podezřelý ten, kdo nezapochybuje (o druhých, o sobě, o svém životě ...).
Koluje báchorka o nespokojenci, který si z hromady křížů vybral zas ten svůj. Jistě: nejde o to nést cizí kříž. Každý (opět mi promiňte tu generalizaci) chce žít vlastní život, nikoli cizí. To ovšem neznamená, že by neměl být k vlastnímu životu kritický nebo že by s ním nemohl být právem nějak nespokojen. Osobně si víc vážím toho, kdo správně hodnotí svůj minulý život i za cenu jistého zklamání, než toho, kdo si samolibě nepřipouští, že podělal co mohl a při tom třeba ještě ubližoval druhým.
Přiznávám, že to s těmi kříži považuji (při vší úctě ke sv. Petru) za báchorku a to nikoli pro její nepravdivost, ale pro její účelově manipulativní výklad. Jde totiž o to, že někteří křesťané na základě takovýchto příběhů demagogicky upírají bližním právo byť i na povzdech nad těžkostmi života. Připadá mi to pramálo křesťanské. Mám dojem, že jsme byli vyzváni plakat s plačícími a ke vzájemné pomoci. Místo toho servírujeme pod křížem klopýtajícím smrtelníkům „úctyhodnou svatopetrskou legendu“, připomínající bláboly přátel, kteří přišli utěšovat trpícího Jóba (by161018č).

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.

Komentáře tohoto článku jsou moderovány. Váš příspěvek se zobrazí až po schválení autorem článku.

Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a osm